Skip to content

Reparatie aanvragen

Wil je een reparatie aanvragen? Dat is online in 3 minuten geregeld. Inloggen is niet nodig.

Spoed of een noodgeval

Is er sprake van spoed? Neem dan telefonisch contact met ons op. Dit kan via telefoonnummer: 088 966 00 00 (24 uur per dag bereikbaar).

Meerdere reparaties melden

Wil je meer dan één reparatie melden? Geen probleem! Geef je reparaties online aan ons door (per reparatie een los verzoek). Zodra je meldingen bij ons binnen zijn, bekijken wij of we ze kunnen bundelen. Als dat kan, plannen we samen met jou een datum waarop de monteur langskomt.

Reparatieverzoeken bekijken

Je gemelde reparatieverzoeken in de eigen ruimte of in het gebouw kun je online bekijken.

Afspraak wijzigen of afzeggen

Komt de afspraak met de vakman toch niet uit? Of wil je de afspraak afzeggen? Neem dan contact met ons op.

Zelf repareren of reparatieverzoek melden?

Onderhoud aan de buitenkant en binnenkant van de woning wordt door ons of de Vereniging van Eigenaars verzorgd. Je bent zelf verantwoordelijk om klein onderhoud in je woning te verzorgen. Om welk klein onderhoud dit gaat, staat in de brochure Onderhoud en reparaties.

Spelregels huisbezoek

Er zijn een aantal afspraken die we met je willen maken voor een huisbezoek. Deze afspraken gelden voor reparaties, inspecties en alle andere gesprekken met onze medewerkers.

Afspraken voor een snel huisbezoek

  • Maak vooraf het werkgebied (zoals gootsteen, meterkast etc.) vrij

  • Houd kinderen en huisdieren uit de buurt van de werkzaamheden

  • Zorg dat je zelf altijd in de woning aanwezig bent als de medewerker op bezoek is

  • Berg waardevolle spullen op om misverstanden te voorkomen

Afspraken voor een prettig huisbezoek

  • De bewoners roken niet tijdens het bezoek. De medewerkers van Woonbron ook niet

  • De bewoner zorgt dat hij/zij aangekleed is

  • Onze medewerkers dragen veiligheidskleding, waaronder veiligheidsschoenen die zij verplicht moeten aanhouden. Op verzoek kunnen onze medewerkers overschoenen over hun veiligheidsschoenen dragen. Als dit voor een gevaarlijke situatie zorgt (bijvoorbeeld bij een lekkage) mogen ze dit altijd weigeren. Onze medewerkers mogen de veiligheidsschoenen niet uit doen

Wie betaalt het reparatieverzoek in geval van een eigenaar?

Wie betaalt de reparatie?Als de reparatie aan de gemeenschappelijke delen wordt uitgevoerd, komt dit voor rekening van de VvE of de verzekering van de VvE. Is de reparatie in een privégedeelte van de woning, dan zijn de kosten voor rekening van u als eigenaar. In de splitsingsakte kunt u lezen, welke zaken tot privégedeelte worden gerekend en welke tot de gemeenschappelijke delen. Bij twijfel kunt u altijd contact opnemen met de VvE beheerder van uw VvE.