Zo herken je een lekkage
Er zit een vochtplek of schimmelplek op de muur of het plafond;
Het stucwerk laat los;
Gipsplaten zijn zacht;
Je ruikt een muffe geur;
Er ligt water op een plek waar je het niet verwacht. Bijvoorbeeld in de vensterbank.
Meld een lekkage meteen
Zo voorkomen we samen dat er grote schade ontstaat. Of dat de schade groter wordt. Meld online een reparatie of neem contact met ons op. Voor een ernstige lekkage mag je ons altijd bellen. Ook ’s avonds en in het weekend. Dan maken we samen een afspraak om het lek te repareren.
Reparatie melden
We lossen de lekkage graag zo snel mogelijk op. Maar dan hebben we wel informatie over de lekkage nodig. Stuur daarom zo veel mogelijk informatie mee. Bijvoorbeeld over:
Wat er lekt;
Waar het lekt;
Wat er boven de lekkage zit;
Of het water druppelt of stroomt.
Plafond of muur beschadigd door lekkage
Dan repareren we dat nadat we het lek hebben gerepareerd. En als alles droog is. Is de lekkage al een tijd geleden ontstaan? Dan meld je een nieuwe reparatie.
Tip: sluit zelf een inboedelverzekering af
Een inboedelverzekering is niet verplicht. Maar we raden het wel aan. Met een inboedelverzekering krijg je geld bij schade door bijvoorbeeld een lekkage, brand of inbraak. Zonder inboedelverzekering krijg je geen vergoeding, en moet je zelf nieuwe spullen betalen.
Spullen beschadigd door lekkage
Dat lossen we graag op. Hoe we dat doen hangt af van de situatie.
Was de lekkage in jouw woning, of in de woning van de buren? Geef dit door aan je eigen inboedelverzekering. Zij vergoeden meestal de schade aan jouw spullen.
Heeft Woonbron, of een aannemer die voor ons werkt, de lekkage veroorzaakt? Vul dan het schadeformulier in. Op deze pagina lees je hier meer over.
Vraag en antwoord
Hieronder geven we antwoord op vragen die wij vaak krijgen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier.